Puchar owocowo-czekoladowy. Bez chemii.

photo 5Przepyszny puchar owocowo – czekoladowy, na bazie naturalnych nie przetworzonych składników. Bogaty w witaminy, minerały i antyoksydanty. Idealny zamiennik dla smakoszy czekolady w wersji zdrowej. Wszystkie składniki są w postaci surowej a więc nie tracą żadnych  swoich właściowści. Przepis jest ławty, szybki, surowy – nie gotowany, vegański, bez glutenu, bez nabiału, bez cukru, BEZ CHEMII.

Składniki:

  • świeże owoce, według własnego upodobania najlepiej organiczne, sezonowe z własnego ogrodu albo ze znanego źródła gdzie nie używają spryskiwaczy. Ja wykorzystałam banana, kiwi i jagody.
  • masa czekoladowa:
  1.  150 g orzechów nerkowca,
  2. 7 daktyli,
  3. 2 łyżki  kakao,
  4. 5 łyżek łuskanych surowych ziaren kakao(cocoa nibs),
  5. 2 łyżki oleju kokosowego,
  6. laska vanilii
  7. szczypta soli himalajskiej

photo 2

Orzechy nerkowca wcześniej namoczyłam na noc,  3 razy zmieniłam wodę. Rano były  miękkie i łatwe do zmiksowania. Zblendowałam orzechy z daktylami z których pozbyłam się pestek. Daktyle to owoce o bardzo dużej zawartości cukrów, nawet do 80%. Mimo tego ich spożycie nie podnosi poziomu cukru we krwi, a dzięki nim czekolada ma słodki smak.

photo 1

Lekko podgrzałam olej kokosowy, dosłownie parę sekund do uzyskania ciekłej masy oleju. Olej kokoswoy w Irlandii rzadko kiedy ma postać płynną – w Polsce latem zawsze… Olej kokosowy zaczyna się rozpuszczać powyżej 25 stopni. Płynny olej  zblendowałam z łuskanymi ziarnami kakaowca, które kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością. Na koniec  dodałam sproszkowane  kakao.

photo 3

Wszystko razem wymieszałam w celu uzyskania jednolitej masy. Na końcu dodałam laskę vanili i szczyptę soli, ja używam himalajskiej ale morska też może być. ( zamiast vanili można dodać miód).

photo 4

Z masy uformowałam małe kuleczki, które można przetrzymywać w lodówce kilka dni.

Moje zdjęcia mają dużo do zarzucenia, ale myślę, że z czasem lepiej mi to pójdzie. Mam nadzieję, że przepis jest zrozumiały. Łatwo się przyrządza, gorzej  to ładnie napisać…:) zwłaszcza, że podczas gotowania i przyrządzania jedzenia z reguły eksperymentuje i zawsze robię wszystko na oko, nie trzymam sie kurczowo przepisu, mam nadzieję, że nie będę się zapominać:P  Smacznego!

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

