Vegan carrot and ginger soup. Wegańska zupa marchewkowa z imbirem.

photo

Ingredients:

  • 6 large carrots 
  • 2 onions 
  • 1 liter vegetable stock ( mine is gluten, lactose, MSG and yeast FREE)
  • ginger 
  • olive oil (not virgin)
  • 2 tsp ground cumin
  • 1 orange 
  •  black pepper
  • a handful of freshly chopped parsley
  1. start with the  onions, chop them finally and fry in olive oil, add ginger (I put 2 large pistachio size) and cumin, saute for few min.
  2. add finally chopped organic carrots, stir with the rest over a medium heat add the stock and bring to the boil.
  3. simmer until the carrot is tender. Season with a little sea salt(if u need!) and fresh ground black pepper (I usually will add more cumin at this stage – I love cumin:))
  4.  blend soup until smooth  add more seasoning if needed , freshly squeezed orange juice and chopped parsley.

In Ireland I learned to eat blended soup. At the begin I didn’t want to even taste it!  It was so different from the soups I ate at home in Poland. I still love polish soup full of hearty vegetables but if I don’t have time or I’m lazy this soup is perfect. I always have carrots in my fridge so I can always make it:) You can add whatever spices you like, some people don’t like ginger, some prefer curry other will add coriander. You can play with ingredients. I hope you will like it! Enjoy:)

Składniki:

  • 6 dużych marchewek
  • 2 cebule
  • 1 litr bulionu warzywnego ( najlepiej samemu zrobić, jak mi się spieszy albo nie mam wszystkich składników, używam kostki vegańskiej rosołowej, która jest bez glutenu, laktozy, drożdży i bez GLUTAMINIANU SODU)
  • świeży imbir
  • oliwa z olivek (nigdy nie używam do smażenie olivy z olivek extra virgin)
  • 2 łyżeczki kminu rzymskiego (nie mylić z kminkiem)
  • 1 pomarańcza
  •  świeżo zmielony pieprz
  • zielona pietruszka
  1. Cebule szatkujemy podsmażamy na olivie, dodajemy imbir (według uznania, ja daję kawałek wielkości 2 pistacji) i kmin rzymski, wszystkie składniki chwile smażymy.
  2. Następnie dodajemy pokrojoną marchewkę i zalewamy bulionem.
  3. Gotujemy tak długo aż marchewka będzie miękka,(30-40min) doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem i solą (jeśli ktoś soli). Ja prawie wcale nie używam soli, tym bardziej, że kostka rosołowa ma już w sobie sól morską. Za to kocham kmin rzymski i  z reguły na koniec gotowania jeszcze dosypię trochę:)
  4.  Miksujemy zupę za pomocą blendera  do uzyskania jednolitej masy, dodajęmy świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy i zieloną pietruszkę.

  W Irlandii zaczęłam jeść zblendowane zupy, na początku nawet nie chciałam spróbować za bardzo odbiegało od zup, które znałam z domu. Nadal uwielbiam tradycyjne zupy ale jak mam mało czasu albo mi się nie chce to ta zupka jest  idealna. Marchewkę zawsze mam w lodówce a więc zawsze mogę ją zrobić:) Bardzo dobra w smaku, można doprawiać według uznania. Niektórzy nie lubią imbiru, inni wolą dodać curry zamiast kmniu rzymskiego, jeszcze inni wolą kolendrę zamiast pietruszki. Można eksperymentować ze składnikami. Mam nadzieję, że wam będzie smakować. Smacznego:)

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

