Growing vegies on balcony in Ireland. Sadzenie warzyw na balkonie w Irlandii.

Wiosna w pełni, a miałam nadzieję że na wiosnę przeprowadzimy się do domku  z ogrodem… niestety nie zapowiada się! Postanowiłam zatem urządzić mały ogródek na balkonie. Nigdy nie sadziłam żadnych warzyw, ale doskonale pamiętam ogród mojej babci🙂 moi rodzice również mają ogródek- wychowałam się w ogródku, więc myślę że mam to we krwi:) Często hoduję kiełki, ale na tym się kończy. Nigdy nic nie sadziłam. Całe szczęście  mam świetny sklep ogrodniczy tuż pod nosem🙂 Pracuje tam  bardzo miła kobieta, którą już wcześniej poznałam i  dostałam mały rabacik oraz parę wskazówek jak zacząć. Kupiłam ziemię organiczną, specjalne doniczki, sadzonki i nasiona. Potem zadzwoniłam do taty z paroma pytaniami i zaczełąm sadzić😀 Posadziłam trzy rodzaje pomidorów,sałatę, rzodkiewkę, szpinak, dwa rodzaje groszku, buraki, marchewkę, koperek, szczypiorek, pietruszkę, rozmaryn, tymianek,oregano, dziurawiec, tulipany i truskawki:) Mam jeszcze trochę miejsca do zagospodarowania,myślę  żeby posadzić jeszcze czosnek i imbir:) Ciekawe co z tego wyjdzie!

I was hoping we will change apartment for house this spring but doesn’t look like..so I decide I will grow some food on my balcony. I’ve never done this before although  my parents have garden and I spent there all my childhood so I think I’m familiar…;) I’m doing sprouting on a regular basis but never tried to grow any vegies. I was watching video on youtube about home growing and I got inspired – you don’t need an allotment or garden to grow your own food:) Lucky my I have a great shop just beside my doors Plant Life I went there bought some compost, containers, vegies and seeds, and started my first adventure with balcony growing:) I had a chat with very nice staff, I knew lady who works there and she  was very helpful, I rang my dad got some good tips and I was ready to start. Sun was shinning perfect day for seeding I thought.  I bought 3 kinds of  tomato, lettuce, radish, spinach, carrots, beetroots, pea shots, dill, chives, parsley, rosemary  thyme, oregano, st John’s wort and some tulips and strawberries . I still have lots of space to use on my balcony so I will organize it wisely ). I’m planning to ginger and garlic too. This is how it looks like.

me

zello

groszek

rzodkiewka

woda

2 responses to “Growing vegies on balcony in Ireland. Sadzenie warzyw na balkonie w Irlandii.

  1. Przepraszam Haniu, że dopiero teraz odpisuje ale jakimś cudem komentarz poleciał do spamu. Teraz mam jeszcze więcej warzyw i jeszcze trochę miejsca zostało do wykorzystania:) Mieszkam na ostatnim piętrze i najchętniej to bym cały dach zagospodarowała:) Pozdrawiam;)

  2. O rety, tyle warzyw🙂 Ja na razie skromnie, bo tylko zioła i szczypiorek, ale przymierzam się do posadzenia rzodkiewki i pomidorów na początek. Mam spory balkon i warto go zagospodarować.
    Pozdrawiam!

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

