Avocado – one of my favorite fruits:) Awokado – jeden z moich ulubionych owoców:)

avocadosalatka

Awokado jest jednym z moich ulubionych owoców, smakuje zarówno na słodko jak i na słono. Zajadam się awokado praktycznie codziennie, głównie w sałatkach i z chlebem – jest tak pyszne, że z łatwością zastąpiło mi masło. Dodaję je również do smoothies, jako dip do warzyw (guacamole) albo jako bazę do deserów czekoladowych:) Awokado jak większość owoców dojrzewa po zerwaniu, dlatego kupuję  zawsze z tygodniowym wyprzedzeniem i trzymam w szafce – ciemność i temperatura pokojowa robią swoje. Po przecięciu awokado szybko brązowieje, jest to efekt dostania się powietrza – podobnie zresztą jak w przypadku jabłek. Aby temu zapobiec można je skropić sokiem z cytryny. Mnie osobiście nie przeszkadza ten brązowy kolor;) Jeśli nie zjesz całego awokado spokojnie możesz przechowywać je przez kilka dni w lodówce. Awokado słynie również ze swoich właściwości leczniczych. Szczególnie korzystny wpływ ma w chorobach sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy. Pomaga również w utracie wagi, a co najważniejsze poprawia zdolność wchłanianie się innych witamin. Awokado jest bogate w jedno nienasycone kwasy tłuszczowe, które z łatwością spalane są dla energii oraz jest bogate w potas (jest go 2x więcej niż w bananie). Oprócz tego ma dużo błonnika, witaminę E, witaminy B i kwas foliowy. Awokado zalicza się do jednych z nielicznych owoców, które można kupować nieorganiczne. Większość naukowców wierzy, iż mają tak silną skórkę, że pestycydy nie są w stanie przedostać się do środka. Oprócz smaku i właściwości odżywczych coraz głośniej mówi się o jej dobroczynnym działaniu na wątrobę. Zachęcam do wprowadzenia do swojej diety. Ja zakochałam się w awokado  po spróbowaniu bagietki  posmarowanej grubą warstwą tegoż cuda:) z plasterkiem ogórka zielonego, szczyptą soli  skropione oliwą z oliwek… niebo dla podniebienia;)

avocado-cut-7how-to-peel-avocado

avocado

Nutrition-Facts-Chart

Avocado is one of my favorite fruits! I eat avocado every day in salads, with bread instead of butter, in smoothies, as a dip(guacamole) for vegetables  or I use it as a base for my gluten free chocolate desserts😀 Avocados do not ripen until picked, to rippen I store them in dark place in room temp week in advance, avocado quickly begins to darken when after cut and exposed to the air – you can squeeze some lemon on it and it retards the darkening process and keep it in the fridge. Avocado has various health effects  particularly its benefits for cardiovascular disease, weight management, diabetes and its ability to enhance your body’s absorption of nutrients. They are rich in monounsaturated fat that is easily burned for energy. This increases  healthy fat and calorie intake without seriously increasing protein or carbohydrate intake. It is also very high in potassium(more then twice the amount then banana), fiber, vitamin E, vitamins B, folic acid. Avocados are one of the safest fruits you can buy conventionally-grown and most experts do not believe you need to purchase organic ones. Their thick skin protects the inner fruit from pesticides. Besides offering taste and nutrition, avocados seem to improve liver health. People should eat more of them;)

One response to “Avocado – one of my favorite fruits:) Awokado – jeden z moich ulubionych owoców:)

  1. Pingback: Tomato, avocado and sprouts salad. Sałatka z awokado, pomidorów i kiełków. | ✿✿✿✿✿✿✿....The straight and narrow....✿✿✿✿✿✿✿·

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s