Vegan Spanish Paella. Wegańska Hiszpańska Paella.

zdjęcie 4 (1)Yesterday my boyfriend had chat with a new co-worker  from Ibiza, they talked about Spanish paella. He came back from work really excited oooh let’s do paella:) When we were in Ibiza we tried two different seafood paellas – to be honest I wasn’t happy with any, for one we waited nearly 1.5h and the other cost fortune and portion was quite small, I think I ate better in Dublin;)  He asked his new friend how to make it  and here I am making paella:) I’ve never done it before, but after today I’m sure paella will be more often on my table:) I made vegetarian option with choice of  my favorite vegetables and it was just delicious!! I’m not sure if I done it right so no offense for Spanish people:) I didn’t have any special dish either so I just used large frying pan;)
 
Ingredients:
  • 1 chopped onion
  • 1 chopped red chilli
  • few spring onions chopped
  • 1 red pepper cut into strips
  • 3 mushrooms chopped
  • 1 courgette diced
  • few cherry tomatoes cut in half
  • 3 garlic cloves chopped
  • olive oil
  • himalayan salt, fresh ground black pepper
  • 750ml of vegetable bullion + turmeric
  • 250g of arborio rice
  • lemon, few olives and chopped parsley for garnish
Heat the olive oil, add onion and chilli and fry for 2 min, next add mushrooms, spring onions, red pepper and courgette, stir well and fry for 5 min, add tomatoes and garlic, season with salt and fresh black pepper and stir for a further two minutes. Add rice and mix well, stirring for about 3  minutes. Add half of boiling bullion with the turmeric( I know I should add saffron for color but I didn’t have any and turmeric gives nice color too). Let the bullion reduce first and then add the rest of the bullion.  Cook until the rice has absorbed most of the stock and remove from the heat. That took me about 15min. Cover the pan with a kitchen towel and leave for 5 minutes or so, until the rice has absorbed rest of the bullion. Garnish with olives and lemon quarters and sprinkle parsley on the top. The whole process of cooking is taking about 30 min and serves 4 people. Enjoy:)zdjęcie 1

zdjęcie 2

zdjęcie 3

zdjęcie 4

zdjęcie 5

zdjęcie 1 (1)

zdjęcie 3 (1)

Wczoraj mój chłopak wrócił z pracy z pomysłem zrobienia Paelli (Paeje) na obiad. Paelle jedliśmy dwa razy na Ibizie – szału nie było DNU😉 Na jedną czekaliśmy ponad półtorej godziny, a za drugą zapłaciliśmy fortunę i porcja była strasznie mała;) W Dublinie jadłam lepsze! Pomysł zrodził się po rozmowie z Hiszpanem (nowym kolegą mojego chłopaka z pracy), który pochodzi z Ibizy. Dostał parę wskazówek, więc postanowiliśmy działać:) Od razu mówię, że nigdy nie przyrządzałam Paelli, a więc bez obrazy jeśli coś poszło nie tak;) Nie miałam też żadnego specjalnego naczynia do przygotowania, więc użyłam dużej patelni. Na Ibizie najbardziej podobał mi się właśnie sposób podawania Paelli. Kiedy zamówiliśmy porcję dla 5 osób kelner zaserwował nam ją na osobnym stoliku, w dużej i płaskiej patelni  z dwoma uchwytami po bokach i prosto z pieca. Każdemu nałożył z osobna, a pozostałość na patelni przykrył talerzem aby nie wystygło dla kogoś kto będzie chciał dokładkę;) Tamtą jedliśmy z owocami morza, dzisiaj zrobiłam warzywną. Warzywa można dobierać według uznania. Ja użyłam to co miałam w lodówce;) Koszt potrawy jest bardzo niski, smakuje wyśmienicie i wygląda przepięknie;)  Na pewno będzie często gościć na moim stole:)
 
 Składniki:
  • 1 cebula drobno pokrojona
  • 1 chilli posiekane
  • cebula dymka posiekana
  • 1 czerwona papryka pokrojona w paski
  • 3 pieczarki pokrojone w paski
  • 1 cukinia pokrojona w kostkę
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 3 ząbki czosnku posiekane
  • oliwa z oliwek
  • sól himalajska, świeżo zmielony pieprz
  • 750ml bulionu warzywnego + turmerik
  • 250g ryżu arborio
  • cytryna, oliwki, zielonka pietruszka do wykończenia
Na rozgrzaną oliwę z oliwek wrzucamy cebulę, chilli i smażymy 2 min. Następnie dodajemy pieczarki, cebulę dymkę, czerwoną paprykę i smażymy następne 5 min. Potem dodajemy pomidorki i czosnek, doprawiamy solą oraz pieprzem i smażymy kolejne 2 min. Dodajemy ryż smażąc kolejne 3 minuty ciągle mieszając. Dolewamy połowę gorącego bulionu (przygotowany ze zdrowej kostki bez chemii) z turmerikiem (wiem, że daje się szafran ale nie miałam akurat w domu, a turmerik również dodaje ładnego koloru). Wymieszać i poczekać aż większość bulionu wsiąknie w ryż i wtedy dodać resztę bulionu. Gotujemy tak długo aż większość bulionu wsiąknie (nie mieszamy już na tym etapie). Zajęło mi to około 15 minut. Ściągamy z ognia, przykrywamy czystym ręcznikiem kuchennym i pozostawiamy na 5 minut do momentu aż ryż wchłonie resztę bulionu. Przystroiłam cyrtyną pokrojoną w ćwiartki, oliwkami i zieloną pietruszką – kiedy kroiłam cytryny pomyślałam “Po co Ci cytryny przecież nie masz seafood!” ale naprawdę bardzo dużo dała ta cytryna – o wiele lepszy smak!! W sumie przyrządzenie Paelli zajęło mi 30 min i wyszły 4 porcje. Smacznego;)

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

