Delicious raw vegan chocolate cheesecake. Wegański czekoladowy sernik na zimno.

cho

Spód:

  • pół kubka orzechów włoskich
  • pół kubka różowych orzeszków ziemnych
  • 10 daktyli bez pestek
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • szczypta soli himalajskiej
  •  1 łyżka kakao
  • olej migdałowy

Na spód ciasta użyłam takich orzechów, które akurat miałam w szafce. Podejrzewam, że większość orzechów będzie dobrze smakować, a więc tutaj można użyć różnych według gustu. Orzechy należy zblendować bardzo drobno. Nie mam robota kuchennego tylko mały blender, a więc każdą czynność wykonuję osobno. Jak ktoś posiada, to ma zadanie ułatwione, gdyż wszystkie składniki można razem wymieszać w robocie. Najpierw blenduje orzechy, przerzucam do miski, następnie blenduje daktyle z olejem kokosowym i szczyptą soli, przerzucam do miski. Mieszam obie mikstury w misce do uzyskania jednolitej masy, dodając łyżkę kakao.  Całość przekładam do tortownicy uprzednio wysmarowanej olejem migdałowym. Ugniatam ciasto  łyżką, żeby lepiej przywierało do spodu. Użyłam za dużej tortownicy, tak że taka ilość ledwo pokryła spód:P Odstawiamy tortownicę i bierzemy się za nadzienie.

Masa:

  • 1.5 kubka nerkowców uprzednio namoczonych przez noc
  • 1 łyżka olejku waniliowego
  • 10 daktyli bez pestek
  • 1 kubek sproszkowanych migdałow
  • 1 łyżka miodu/opcjonalnie
  • 2 łyżki surowych łuskanych ziaren kakao
  • 2 łyżki kakao w proszku
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • pół kubka  wody

Tutaj znowu jeśli ktoś posiada robota kuchennego to może wszystko razem połączyć. Ja najpierw zblendowałam nerkowce z olejkiem waniliowym i wodą. Moczyłam je całą noc, często wymieniłam wodę. Blendujemy do uzyskania kremowej konsystencji. Przekładam masę do miski. Następnie blenduję pozostałe składniki i przekładam również do miski. Wymieszać wszystko razem, przełożyć na tortownice i do zamrażalki na parę godzin. Wyciągamy tak z 20 min przed podaniem, smakuje przepysznie!! zjadłam od razu dwa kawałki – niebo w gębie!!:) Zjadłam z dodatkiem jagód i domowego syropu żurawinowego….Pycha! Ciasto wyszło trochę małe, ponieważ użyłam za dużej tortownicy. Było to ciasto eksperymentalne i nie przemyślane ale jestem bardzo zadowolona:) W sumie to chciałam zrobić batoniki z nerkowców i daktyli, zaczęłam kombinować ze składnikami i wyszedł sernik bez sera:) Nerkowce świetnie zastępują ser:) Kiedyś zrobiłam serek twarożkowy z nerkowców 4 osoby skosztowały i wszyscy stwierdzili, że to serek wiejski grani…;) Sernik robi się bardzo szybko, mi to zajęło 30 minut. Gdybym miała robota  kuchennego to pewnie z 10 minut!! Smakuje naprawdę wyśmienicie i mówię wam to ja smakosz czekolady:) Wcale nie dałam dużo kakao ale daktyle robią swoje. Placek jest bardzo słodki, daktyle to owoce o bardzo dużej zawartości cukrów, nawet do 80%. Mimo tego ich spożycie nie podnosi poziomu cukru we krwi, a dzięki nim masa wyszła bardzo słodka,uważam nawet, że można pominąć miód. Placek spożywa się na surowo (raw food) bez pieczenia, nie traci żadnych enzymów, jest bogaty w antyoksydanty i witaminy, łatwo strawny dzięki oleju kokosowemu. Wydaje mi się, że zadowoli nawet najmłodszych, wypróbuje przy najbliższej okazji. Jeśli moje racje się potwierdzą, to będzie znakomity substytut przetworzonych batoników czekoladowych pełnych chemii, którymi większość dzieci tak się zajada…No i mamy też nie będą marudzić, że nie mają czasu…Placek czekoladowy gotowy  w 10min:D

10111213141516

Crust:

  • half cup of walnuts
  • half cup of pink peanuts
  • 10 pitted dates
  • 3 tbs coconut oil
  • pinch of himlayan salt
  • 1 tbs cocoa powder
  • almond oil

Place walnuts and peanuts in blender and blend till combined and fluffy. Transfer to bowl. Place dates and coconut oil in blender and combine till smooth. Transfer to bowl.Mix both mixtures in  the bowl and add pinch of salt and coca powder. Mix it all well with spoon.Transfer crust  into round pan greased with almond oil,press down with spoon to firmly place the crust into pan. Set aside as you make a filling. I have small blender so I have to divide process of blending. If you have food processor you can place all ingredients together and combine till fluffy.

Filling:

  • 1.5 cup of soaked overnight cashew nuts
  • 1 tbsp vanilla extract
  • 10 pitted dates
  • 1 cup of ground almonds
  • 1 tbs of raw honey/optional
  • 2 tbs raw cocoa nibs
  • 2 tbs raw cocoa powder
  • 2 tbs coconut oil
  • half cup of water

Place cashew nuts and vanilla in blender and blend till smooth and creamy, you may have to scrape down the sides a few times. When ready transfer to bowl. Place pitted dates, ground almonds, honey, cocoa nibs, coconut oil, water and cocoa powder and blend till smooth. Next combine and mix both mixtures in the bowl.This filling taste just delicious!! I could eat it at this stage:)) When all mixed well, pour into pan on top of crust and place it in the freezer for couple of hours. Take out from freezer and let it come to room temperature for about 20 min. It was my first raw cheesecake and my cake pan was bit too big, that’s way that funny look:D I’m impressed with the taste, before I tried do raw chocolates bars with same ingredients but they didn’t look as nice as cake. I think  it’s just delicious, I love the taste!! I made it in about 30 minutes, it was so easy and so good. Flavor is sweet enough, texture is perfect, its full of antioxidants and vitamins, its raw not baked all nutrition are kept and thanks to coconut oil its easy to digest and its sweet but in the same doesn’t  don’t raise sugar level time thanks to dates. It’s perfect for any occasion. Kids will love that too!! Great substitute of unhealthy processed chocolates full of sugars and chemicals!! Delish:)

  

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

