Eating colors for health. Kolorowe warzywa i owoce dla zdrowia.

Image

The more colorful your plate, the better your health!

  • white – immune support – they are rich in phytochemicals and potassium, they help reduce cholesterol levels, lower blood pressure and prevent diabetics
  • green – detoxification – they contain lutein – an antioxidant that reinforces improved vision, they also contain potassium, folic acid, vitamin C and vitamin K
  •  yellow – beauty – they are rich in vitamin C, beta-carotene, calcium, magnesium, potassium, they help eliminating toxins and neutralizing harmful bacteria
  • orange – cancer prevention – they are rich in vitamin C, B,E,K, beta-carotene, promoting healthy eyes, skin problems, cleansing the liver
  •  red – heart health – rich in iron, phosphorus, zinc, vitamin B, C, contain phytochemical lycopene which has also anti cancer properties, helps for high blood pressure and building blood
  • purple – longevity – rich in antioxidant and phytochemicals – anti aging, reduce risk of cancer, support mental clarity
*Phytochemicals (chemicals in plants) known as antioxidants. Not all phytochemicals are antioxidants, some of them works like hormones other stimulate enzymes. In short, these are the active ingredients in plants that produce many health benefits,fight cancer and prevent diseases

You might also like:

ANTI-CANCER SECRETS,ANTI-AGING FOOD, PREVENTION OF HEART DISEASE – OPTIMAL DIET.

longlife

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

 

Różnorodność kolorów na talerzu, zapobiega wielu chorobom.

  • białe – układ odpornościowy – są bogate w fitochemikalia i potas, zmniejszają poziom cholesterolu, obniżają ciśnienie krwi i zapobiegają cukrzycy
  • zielone – oczyszczanie – zawierają luteinę, antyoksydant wzmacniający wzrok, ponadto są bogate w potas, kwas foliowy, witaminę C oraz witaminę K
  • żółte – piękno – są bogate w witaminę C, beta-karoten, wapń, magnez, potas, oczyszczają ciało z toksyn i pomagają w neutralizacji szkodliwych bakterii
  •  pomarańczowe – chronią przed rakiem – są bogate w witaminę C, B, E, K, beta-karoten, promoują zdrowy wzrok, zwalczają problemy skórne oraz oczyszczają wątrobę
  • czerwone – wspomagają serce – są bogate w żelazo, fosfor, cynk, witamię B, C, zawierają likopen z rodziny fitochemikaliów, który chroni przed rakiem, obniżają ciśnienie krwi i budują krew
  • fioletowe – długowieczność – bogate w antyoksydanty i fitochemikalia, działają na skórę odmładzająco, zmniejszają ryzyko zachorowania na raka, wzmacniają umysł
*Fitochemikalia to chemikalia pochodzenia roślinnego, które znane są również jako przeciwutleniacze, ale nie wszystkie fitochemikalia są przeciwutleniaczami. Niektóre działają jak hormony, inne stymulują enzymy. Krótko mówiąc są to aktywne składniki w roślinach, które dają wiele korzyści dla zdrowi, zwalaczają nowowtowry i zapobiegają chorobom. 

Sprawdź również:

DIETA PRZECIW RAKOWI, PRODUKTY PRZEDŁUŻAJĄCE MŁODOŚĆ, ZAPOBIEGANIE CHOROBOM SERCA – DIETA OPTYMALNA.

longlife

One response to “Eating colors for health. Kolorowe warzywa i owoce dla zdrowia.

  1. Dziękuję za wszystkie artykuły, są bardzo wartościowe a na dodatek zawierają obie wersje językowe🙂

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s