My first firm vegan cheese with chives and pink peppercorns. Wegański ser twardy ze szczypiorkiem i różowym pieprzem.

ser
Cheese, I was addicted to cheese…I love cheese, cheese hmmm yumy!  For the last 6 months I haven’t eat any cheese made with cow’s milk,  I stopped eating it as I am eating very cleanly and every attempt of eating cheese with my lactose intolerance finished badly for my stomach and I’m trying to heal my leaky  gut and avoiding diary is the only way. It was hard at the begin because every time I saw cheese my mouth watered:D So the first step to get over cheese was changing to goat’s cheese, my body tolerates it but I still eat it only occasionally. Then I started to play with  spreadable cheeses made with nuts and I was happy with them. I never thought that I would make any firm cheese but recently I received from my boyfriend an amazing book of Miyoko Schinner called “Artisan Vegan Cheese” and I got inspired, amazed and excited:))) This recipe below is adapted by her book. I have a problem to stick with somebody’s recipe, I always see it my way and always change something and it always works well and taste delicious. It was my first firm cheese and I already have many ideas how to improve it:) Maybe I shouldn’t say improve it as this cheese is already amazing, but I can play with it a lot:)) I hope you will like it as much as I do;)
Ingredients:
  • 1 cup of cashew nuts (soaked for 8-24hrs)
  • 2 tbsp nutritional yeast
  • 1 tsp himalayan salt
  • 1/2 tsp garlic powder
  • 2 cups plain organic soy milk
  • 4 tbsp agar flakes
  • 2 tbsp olive oil
  • 2 tbsp coconut oil
  • 2 tbsp lemon juice
  • 2 tbsp pink peppercorns (crushed)
  • handful of fresh chopped chives
Blend the cashews in a food processor or with blender until smooth paste, add the nutritional yeast,  salt and garlic powder. Mix well. Combine the soy milk, agar, and oil in a saucepan. Bring to a simmer over high heat. Decrease the heat to medium-low. Cover and simmer for  few min stirring occasionally until the agar is dissolved. Add the milk mixture to cashew nuts mixture and blend again until the mixture is very smooth and creamy. Add lemon juice, chopped chives and pink peppercorns(of course you can use different spices). Transfer the cheese into a 3 small bowls, cover with cling film and refrigerate overnight so it will get firm. Use a knife to gently remove the cheese from a bowl. You can keep it in the fridge up to one week. Enjoy:)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Jakiś czas temu, nie wyobrażałam sobie życia bez Sera – byłam od niego uzależniona…Kocham ser, seerrr mmmhhh pyszności!!  Niestety/stety od 6 miesięcy nie jem już serów na bazie mleka krowiego. Przestałam je jeść gdyż moja dieta jest bardzo czysta i każde skonsumowanie sera, nawet raz na jakiś czas, źle się kończy dla mojego żołądka. Dzieję się tak w związku z moją nietolerancją laktozy, wcześniejsze spożywanie glutenu i nabiału spowodowało, że mam niedrożne jelito (leaky gut)  a żeby się z tego uleczyć niestety musiałam zrezygnować z sera. Na początku było ciężko, gdyż na sam widok sera ślinka mi ciekła…Pierwszym krokiem było przerzucenie się na sery kozie, mój organizm je toleruje ale mimo wszystko jem je okazjonalnie. Potem zaczęłam bawić się z serami w formie smarowideł na bazie orzechów, które bardzo mi smakowały i szczerze to doszłam do takiej perfekcji, że nikt się nigdy nie połapał, że je wegański ser;) co jesz? no jak co?! twarożek:)  Nigdy nie sądziłam, że pójdę dalej w tym temacie, że będę robić twarde wegańskie sery, do momentu aż dostałam książkę od mojego chłopaka pt.  “Artisan Vegan Cheese” Miyoko Schinner. Książka ta sprawiła, że poczułam się zdumiona i podekscytowana:))). Zainspirowana przepisami z książki stworzyłam swój własny… Niestety mam problem jeśli chodzi o gotowanie/przyrządzanie według czyjegoś przepisu, zawsze widzę to po swojemu, zawsze znajdą się składniki, które mi się nie podobają i zawsze muszę coś zmienić, na szczęście zawsze wszystko wychodzi smacznie i bez zarzutu:) Poniższy ser jest moim pierwszym twardym wegańskim serem i już mam milion pomysłów na jego ulepszenie;) W sumie to nie powinnam pisać ulepszenie, gdyż ser jest przepyszny, ale można łatwo urozmaicać;) Mam nadzieję, że będzie wam smakował tak jak mi:)
Składniki:
  • szklanka nerkowców (namoczyć na 8-24h)
  • 2 łyżki drożdży odżywczych
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • 1/2 łyżeczki czosnku sproszkowanego
  • 2 szklanki organicznego mleka sojowego
  • 4 łyżki płatków agar
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 2 łyżki świeżego soku z cytryny
  • 2 łyżki różowego pieprzu (pokruszyć)
  • garść świeżego szczypiorku
Namoczone orzechy zblendować w blenderze lub robocie kuchennym aż do momentu uzyskania jednolitej masy, dodać drożdże odżywcze, sól i czosnek, porządnie wymieszać. W garnku połączyć mleko sojowe, płatki agar i oleje, zagotować, zmiejszyć ogień, przykryć i gotować kilka minut mieszając od czasu do czasu do momentu aż agar się rozpuści. Miksturę z mlekiem wlać do mikstury orzechowej i zblendować do momentu uzyskanie gładkiej kremowej masy . Doprawić sokiem z cytryny, dodać szczypiorek, różowe ziarna pieprzu (oczywiście można eksperymentować z dodatkami) i przelać do 3 małych miseczek. Przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki najlepiej na całą noc żeby ładnie stwardniał. Przechowywać w lodówce nie dłużej niż tydzień. Smacznego:)

Leave a Reply ✿ Dodaj komentarz

